Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Στο στόχαστρο ΔΝΤ και Ε.Ε.: σκληρότερο Ασφαλιστικό, απελευθέρωση αγοράς εργασίας και μείωση μισθών, άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων και μείωση κρατικών δαπανών (επίσπευση εξυγίανσης ΟΣΕ)

Στο στόχαστρο ΔΝΤ και Ε.Ε.: σκληρότερο Ασφαλιστικό, απελευθέρωση αγοράς εργασίας και μείωση μισθών, άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων και μείωση κρατικών δαπανών (επίσπευση εξυγίανσης ΟΣΕ)

Καλοκαιρινό τσουνάμι με νέα μέτρα

Εκθεση- καμπάνα τον Ιούλιο, απειλή για τη δεύτερη δόση του δανείου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΛΩΡΑ , ΑΠΟΣΤΟΛΗ (ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ): ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Ψυχρολουσία μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται για την ελληνική κυβέρνηση, καθώς στην πρώτη έκθεση για τα πεπραγμένα της στο πλαίσιο του μηχανισμού στήριξης δεν θα επισημαίνεται απλώς η ανάγκη μείωσης των μισθών στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και η καθυστέρησή της να υλοποιήσει βασικές δεσμεύεις που έχει αναλάβει με το περίφημο μνημόνιο το οποίο είναι η νέα Βίβλος του υπουργείου Οικονομικών.
Η «καμπάνα» για την Ελλάδα- που προοιωνίζεται νέο γύρο σκληρών μέτρων- θα περιέχεται στην έκθεση που θα συντάξουν οι εμπειρογνώμονες της Κομισιόν και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας από τη μια μεριά και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου από την άλληκι η οποία θα είναι κοινή λόγω της συμφωνίας που έχει κάνει η Αθήνα για να λάβει το σύνολο των 110 δισ. ευρώ.
Το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά δεν είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει επιβεβαίωσε πρόσφατα στις Βρυξέλλες και ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, λέγοντας με νόημα ότι «περάσαμε τις βασικές αρχές, όχι όμως όλα τα μέτρα του μνημονίου». Ετσι ο υπουργός Οικονομικών υπέδειξε ήδη στους συναδέλφους του υπουργούς Εργασίας κ. Α. Λοβέρδο και Μεταφορών κ. Δ. Ρέππα, που- όπως φαίνεται - επεχείρησαν να ξεφύγουν κατά τι από τη γραμμή ΔΝΤ- Ε.Ε.: αυστηρότερο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, ουσιαστικότερο άνοιγμα του επαγγέλματος των φορτηγών αυτοκινήτων και ριζικότερες λύσεις για την εξυγίανση του ΟΣΕ.
Η έκθεση- καμπάνα για την Ελλάδα επρόκειτο αρχικά να παρουσιαστεί τον Ιούνιο. Λόγω καθυστέρησης όμως στην εφαρμογή του μηχανισμού θα παρουσιαστεί τον Ιούλιο- και με αυτήν θα προειδοποιείται η ελληνική κυβέρνηση ότι εάν δεν συμμορφωθεί κινδυνεύει να χάσει τη δεύτερη δόση του δανείου.
Κοινοτικές πηγές έλεγαν πως ήδη έχουν εντοπιστεί καθυστερήσεις ή αθετήσεις δεσμεύσεων σε τουλάχιστον τέσσερις τομείς: Από το 2012. Ο ένας είναι το περίφημο Ασφαλιστικό, όπου το δημοσιονομικό όφελος τοποθετείται για ύστερα από πέντε χρόνια- κάτι που δεν ικανοποιεί τους πιστωτές της Ελλάδας. Αυτοί θεωρούν τις δαπάνες για το ασφαλιστικό σύστημα από τις κύριες αιτίες διόγκωσης των ελλειμμάτων και άρα και του δημοσίου χρέους. Ως εκ τούτου απαιτούν δημοσιονομικό όφελος από το νέο Ασφαλιστικό πολύ νωρίτερα- ακόμη και από το 2012. Σημειώνεται ότι το ασφαλιστικό νομοσχέδιο πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Ιουνίου. Οι αποζημιώσεις. Το δεύτερο ζήτημα που έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα τους «κηδεμόνες» της ελληνικής οικονομίας είναι οι... ντρίμπλες της κυβέρνησης όσον αφορά την απελευθέρωση της αγοράς εργασίας. Κι αναφέρουν χαρακτηριστικά πως το ζήτημα τη μείωσης του ποσού που δίδεται ως αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης έχει παραπεμφθεί για προεδρικό διάταγμα- κάτι που στις Βρυξέλλες εκλαμβάνεται ως... ελληνικές καλένδες. Υστερα από την αντίδραση αυτή, χθες ο κ. Α. Λοβέρδος κάλεσε σε διαβούλευση τους κοινωνικούς εταίρους, ενώ προσανατολίζεται να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις (αναλυτικότερο ρεπορτάζ στη σελίδα 6 του ενθέτου «Χρήμα»). Το τρίτο θέμα- για το οποίο ήδη χθες πραγματοποιήθηκε κυβερνητική στροφή- έχει να κάνει με τα λεγόμενα «κλειστά επαγγέλματα». Παρά τις εξαγγελίες περί απελευθέρωσης στις μεταφορές, μέχρι χθες η βούληση της κυβέρνησης ήταν να υποχωρήσει στα αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών που εκτελούν μεταφορές και να διατηρήσει κατά το μάλλον ή ήττον το υπάρχον καθεστώς. «Σκοπός είναι να εξυπηρετηθεί ο ανταγωνισμός και όχι τα συμφέροντα των σημερινών ιδιοκτητών», σημείωσαν οι «κηδεμόνες», με αποτέλεσμα να αλλάξει στάση η κυβέρνηση (αναλυτικότερο ρεπορτάζ στις σελίδες 2 -3 του ενθέτου «Χρήμα»).
Η εξυγίανση ΟΣΕ. Ακόμη, οι κοινοτικοί δεν είναι ικανοποιημένοι με τον ρυθμό που σχεδιάζει η κυβέρνηση να μειώσει τις κρατικές δαπάνες. Παραδείγματος χάριν, για το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, που πρόκειται να παρουσιαστεί στην οριστική του μορφή τον Ιούνιο, δεν έχουν πειστεί ότι είναι αρκετά δραστικό. «Δεν έχουν καταλάβει», σημειώνει πηγή του υπουργείου Οικονομικών, «ότι σύμφωνα με το μνημόνιο οι ζημιές του ΟΣΕ το 2011 πρέπει να είναι μηδέν, όχι απλώς μικρότερες από φέτος».

Δεν υπάρχουν σχόλια: